Velgørenhedsevent i Moltkes Palæ

En vinteraften i februar åbnede vi dørene til Moltkes Palæ til et helt særligt event. Et event, der var skabt i samarbejde med Folkekirkens Nødhjælp for at sætte fokus på deres initiativ Invest in Women. Aftenen bød på alt fra inspirerende indslag til en kunstauktion, middag og live musik.

Det har længe været en drøm for Evenues at skabe et tiltag, der sætter fokus på NGO’ers vigtige arbejde. Den drøm blev til virkelighed i samarbejde med OnlineFundraising. Sammen har vi skabt et årligt tiltag, hvor Moltkes Palæ skal danne ramme om et udvalgt velgørenhedsarrangement.

Tiltaget er et hjerteprojekt for Evenues, der ønsker at gøre en forskel og støtte dem, der har allermest brug for hjælp.

Velgørenhedsevent i Moltkes Palæ i samarbejde med OnlineFundraising og Folkekirkens Nødhjælp

Jonas Nøddekær, generalsekretær i Folkekirkens Nødhjælp, byder velkommen til aftenens gæster

Organisationen blev udvalgt af vores frivilliggruppe med medarbejdere fra hver afdeling.

Sammen læste de ansøgningerne igennem og valgte den sag, der talte særligt til dem. Evenues donerede palæets rammer, personale, mad og drikke til arrangementet. Hver afdeling i Moltkes Palæ støttede med deres ekspertise, så vi sammen skabte de bedste rammer for velgørenhedseventet.

Invest in Women

Aftenen satte fokus på Folkekirkens Nødhjælps initiativ Invest in Women.

Initiativet støtter kvinders økonomiske rettigheder og lighed mellem kønnene i verden. Generalsekretær, Jonas Nøddekær, fortalte i sin velkomsttale, at støtte til kvinder skaber muligheder for både kvinderne, deres familier og lokalmiljøet. En investering i kvinder er derfor en investering i fremtiden. Aftenen bød på lærerige og inspirerende indslag om vigtigheden bag kvinders arbejde.

Inspirerende oplæg fra kvindelige iværksættere

Gæsterne nød en 3-retters middag komponeret af Moltkes Palæs kokke med en tilpasset vinmenu til. Imens præsenterede værten Mary Consolata Namagambe de forskellige indslag med Folkekirkens Nødhjælps samarbejdspartnere.

Den sociale iværksætter, Chido Govera, fra The Future of Hope Foundation i Zimbabwe præsenterede et oplæg om organisationens arbejde med bæredygtig svampeproduktion. Et tiltag, der skaber indtægter for familier i blandt andet Zimbabwe, DR Congo og Ghana.

Dr. Rabina Rasaily fra FEDO gav indsigt i organisationens arbejde med Dalit-kvinders rettigheder i Nepal. Det sidste oplæg stod CFO Dara Alami og COO Alia Khatib fra Rift Valley Farms i Palæstina for. De fortalte om deres arbejde med kvinder i landbrug.

Om aftenen fortæller generalsekretær Jonas Nøddekær:

Det er dejligt at samle så mange gode mennesker, der hver især ønsker at bidrage til en mere lige og retfærdig verden. Kunstnere, der donerer malerier. Musikere, der optræder gratis. Kokke, der serverer mad i den gode sags tjeneste. Og ikke mindst alle de gæster, der havde købt billet og donerede til Folkekirkens Nødhjælps arbejde. Dette event har tydeligt vist mig, at der er en enorm villighed til at støtte, hvor nøden er størst
— Jonas Nøddekær, generalsekretær i Folkekirkens Nødhjælp

Kunstauktion og prisuddeling

Gæsterne blev budt velkommen i salonerne med velkomstdrinks og snacks. Her var der mulighed for at mingle og nyde kunsten, der var udstillet i Venezia Salon.

Den eksklusive kunstauktion bød på 13 donerede værker af nogle af Danmarks anerkendte kunstnere og iværksættere. En stor tak skal lyde til kunstnerne Mie Olise Kjærsgaard, Gudrun Hasle, Julie Nord, Henriette Hellstern, Ditte Ejlerskov, Malene Birger, Krista Rosenkilde, Line Busch, Trine Søndergaard, Tanja Nis-Hansen, Anna Jacobina Jacobsen og Agnete Brinch som alle donerede værker til auktionen.

Velgørenhedseventet bød på også på stiftelsen af en ny iværksætterpris i samarbejde med Femina.

Invest in Women Award hylder kvindelige iværksættere, der skaber positiv forandring gennem bæredygtighed, innovation og som har en stærk vision for en bedre fremtid. De nominerede til prisen vil i 2025 støtte Folkekirkens Nødhjælps projekter, der fokuserer på at styrke kvinder socialt og økonomisk. Årets pris består af en skulptur af kunster Katrine Blinkenberg og et mentorforløb ved Female Invest.

De nominerede til Invest in Women Award er Femmunity, The -able og Isangs.

Femmunity er en platform for kvindelige iværksættere og selvstændige erhvervsdrivende. Med deres magasin og events arbejder de for at støtte og styrke kvinder i Danmark. The -able samarbejder med NGO’er i hele verden for at give flygtninge mulighed for at opnå en fair løn og økonomisk uafhængighed gennem deres kunsthåndværk. Isangs producerer traditionelle skønhedsprodukter, der er 100 % naturlige, veganske og fair trade.

Imponerende indsamling

Flere måneders idéudvikling og planlægning lå bag vores første velgørenhedsevent.

Sammen med Folkekirkens Nødhjælp fik vi skabt et arrangement, som var lige i deres ånd. Her blev samarbejdspartnere, interessenter og kvindelige iværksættere samlet i palæets historiske rammer i den gode sags tjeneste. Indsamlingen til Invest in Women gik over al forventning.

Mere end 600.000,- DKK blev indsamlet til organisationens arbejde med kvinders økonomiske rettigheder. Det imponerende resultat blev fejret med cocktails og live optræden fra JJ Paulo, der satte gang i dansegulvet.

Vi havde en fantastisk oplevelse med at planlægge og afholde eventet i det smukke palæ. Vi oplevede en overvældende mængde positive tilbagemeldinger omkring emnet, og der var gennem hele forløbet stærk opbakning og støtte fra Evenues’ medarbejdere.

Selve aftenen forløb præcis, som vi havde drømt om. Inspirerende taler fra vores partnere, en yderst engageret konferencier, en kunstauktion med unikke værker fra nogle af Danmarks mest talentfulde kvindelige kunstnere, ørehængende musik – og ikke mindst utrolig lækker mad og drikke og et veloplagt personale.
— Kristine Dalgas, Senior Corporate Partnerships Manager i Folkekirkens Nødhjælp

Hold jeres velgørenhedsevent i Moltkes Palæ

Se med i videoen, hvor Valgerdur Hvidt Larsen og Kristine Dalgas fra Folkekirkens Nødhjælp fortæller om deres oplevelse med at arrangere et velgørenhedsevent i Moltkes Palæ. Organisationen blev udvalgt af vores frivilliggruppe, som var med på aftenen. Her bidrog de alle med deres ekspertise indenfor gastronomi, projektledelse, banquet, bar og teknik.

Ønsker jeres organisationen at afholde det næste velgørenhedsevent i Moltkes Palæ? For at ansøge skal I være medlem af OnlineFundraising. Find alle informationerne om ansøgningsprocessen her.

Vi glæder os til at skabe endnu et velgørenhedsevent, der gør indtryk og sætter aftryk!

Næste
Næste

Palæets julemenu